რჩეული

ანციკლ ოპედია გვერდიდან
გადასვლა: ნავიგაცია, ძიება

რჩეული — ფრიად პოპულარული მიმი ლიტერატურასა და კინოში, ანუ გამორჩეული პიროვნება, რომელიც მოულოდნელად მსოფლიო მასშტაბით ცნობილი ხდება. სწორედ მასზე დამოკიდებულია მრავალი ადამიანის ბედისწერა.

ვიღაც იტყვის, რომ აქ საუბარია მესიაზე. მაგრამ რჩეული მესიისგან ან რამე სუპერგმირისგან იმით გამოირჩევა, რომ თავდაპირველად უბრალო ადამიანივით იქცევა. მაგრამ იქვე ახლომახლოს მალე ჩნდებიან საეჭვო ადამიანები, რომლებიც ეუბნებიან, რომ სწორედ ის არის რჩეული. აი ვინ აირჩია, უცნობია. ალბათ, ღმერთებმა ან რამე უმაღლესმა ქმნილებებმა.

სიუჟეტის მიხედვით, აუცილებლად უნდა არსებობდეს რამე წინასწარმეტყველება, რომელშიც რჩეულის მოსვლაა ნახსენები. წინასწარმეტყველება მოკლედ აღწერს მომავალ მოვლენას, მაგრამ თავად რჩეული აღწერილია ბუნდოვნად. რჩეულმა ან არ იცის, რომ რჩეულია და უბრალოდ დაადგენს ამის შესახებ მოგვიანებით, მაგრამ როდესაც დაადგენს, ყოველთვის გაოცებულია ან თავდაპირველად სულაც არ აღიარებს რჩეულობის ფაქტს.

როგორც წესი, რჩეულის მისიას დიდი ალბათობით მოჰყვება წარმატება. ნაკლებად ხშირია მთავარი მტრის განადგურება - ამ შემთხვევაში მტერი გადადის ფილმის შემდეგ ნაწილში და, დიდი ალბათობით, იქ მაინც მოკლავენ. მაგრამ - თუკი მტერზე გამარჯვება მოხდა, თავად რჩეული ხდება ბოროტი.

როგორც წესი, რჩეულს ჰყავს მრჩეველი ან დამხმარე. უკანასკნელი, პირველისგან განსხვავებით, რჩეულთან მუდმივად არ იმყოფება და მზად არის, სიცოცხლე გასწიროს რჩეულისთვის. მისიის დასრულების შემდეგ დამხმარე უფრო ხშირად ჩნდება, უბრუნდება ჩვეულ ცხოვრება ან უბრალოდ იღუპება.